Op og kigge til huset – og se til musen

Søndag den 2, dec. om morgenen, pakkede jeg et par småting, Helle pakkede lidt mad og så drog jeg ellers alene afsted mod Småland for at se til huset. Det er jo stadig "første sæson" og vi har ikke været der siden efterårsferien – og når sikkert heller ikke derop før igen i juleferien, så jeg ville gerne lige op og se om alt var i orden.

Jeg syntes også det var passende at få afleveret et par flasker til nabo Anders for det fine Elgkød han leverede  tilbage i oktober måned.

Alt stod fint – kanoen havde dog vendt sig i blæsten, så den blev tømt for vand og fik en ny plads. Det var også nødvendigt at sikre porten til den store lade lidt bedre. Indenfor stod alt som det skulle. Vi bruger dog meget strøm på at holde 5 c. så vi skal nok have justeret lidt på et par radiatorer eller have investeret i et par nye el-paneler.

Ja – og så var der musen. Den var flyttet ind i en af køkkenskufferne. Vi havde desværre glemt lidt pasta og en halv pose tyrkisk peber (håber den har fået ondt i maven) der ikke var pakket ordentligt ned. Det kan en nus lugte på lang afstand. Den var så flyttet ind i en thehætte der lå i skuffen ved siden af – lunt og lækkert med direkte adgang til at furagere.

Det var noget af en oprydning – og det lykkedes desværre heller ikke at få musen skudt, selvom jeg jagtede den rundt i køkkenet med et ladt luftgevær. Vi får se om den er flyttet når vi kommer derop i julen. Nu er der ihvertfald ikke mere at spise.

Jeg fik også bugseret en gammel dragkiste jeg havde med i bilen på plads, men valgte ikke at sætte den nye tallerken række op – Det er nok bedst Helle er tilstede, så den kommer til at hænge det rigtige sted.

Ellers en dejlig fredelig aften – buldrende mørkt udenfor og regnvejr. Ild i pejsen, et par kapitler læst i Drageløberen og en god nats søvn, inden jeg vendte næsen hjem igen mandag morgen.

IMG_0707

Dette indlæg blev udgivet i Ødegård - Sverige. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

