Pinse tur til Småland

Så blev det Pinse og vejrudsigten sagde 25c og solskin. Familien havde ikke planlagt at tage til Sverige. Markus skulle besøge Philip et par dage i Ramlöse, Mathilde skulle ind til Birgitte hele Pinsen, og Helle havde travlt med 2 heste der skulle rides og passes.

Så derfor blev det en tur alene (sammen med hunden) til sommervejr i Småland. Afsted lørdag ved frokosttid. på vejen var jeg lige forbi Coop konsum i Åseda, de har en fin delikatesse, hvor kyllingen allerede er stegt. Og sammen med de øvrige få ting en alenemand skal bruge kulinarisk i sommerhuset et par dage, ja så tog det ikke meget mere end 10 min. før jeg var på vej det sidste stykke.

Hvor var der fantastisk. Alle frugttræerne stod i blomst. Ikke en vind rørte sig. Jeg tror ikke jeg endnu har set grunden og området så smukt.

Den stod på gåture med vuffi, 2 timers græsslåning -det var længe siden – og der blev også malet lidt, læst og arbejdet videre med de sprossede vinduer i gæste huset.

Og så var jeg for første gang ude og spille golfbanen i Uppvidinge, hvor jeg har meldt mig ind. Ikke en speciel svær bane, meget smukt beliggende ved en stor sø og ellers en blandet skov/park bane. Det lykkedes dog alligevel – uden bl.a. baneguide mv. at gå banen til hcp.

Alt i alt en dejlig Pinse tur til det smålandske – masser af ro og fred, der var ganske tiltrængt lige efter en hård uges arbejde i USA.

Dette indlæg blev udgivet i Ødegård - Sverige. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

